Διαμαντής Γκολιδάκης: Λέμε "Ναι" στο Flyover για μια Θεσσαλονίκη πιο ανθρώπινη..

Διαμαντής Γκολιδάκης (ειδικός καρδιολόγος, βουλευτής της ΝΔ στην Α΄ Θεσσαλονίκης)

Λέμε Ναι στο flyover: για μια Θεσσαλονίκη πιο ανθρώπινη

 

«Στερνή μου γνώση να σε είχα πρώτα» λέει ένα παλιό ελληνικό γνωμικό που ταιριάζει στην περίπτωση της Θεσσαλονίκης. Γιατί πολλές φορές η γνώση λείπει σε μερίδα πολιτών που φωνάζουν με ευκολία και δηλώνουν οπαδοί του Όχι.

Όχι είπαν στις αρχές του 1983 όταν ακόμη δεν είχε κατασκευαστεί ο σημερινός περιφερειακός της Θεσσαλονίκης. Ο δρόμος, που σχεδιάστηκε το 1975, τελικά εξαιτίας και των διάφορων διαμαρτυριών εγκαινιάστηκε το 1993 από τον πατέρα του σημερινού πρωθυπουργού Κωνσταντίνο Μητσοτάκη. Το αποτέλεσμα; Και χρόνος χάθηκε και όταν άρχισε να λειτουργεί ήταν ήδη παρωχημένος. Τι θα γινόταν όμως η Θεσσαλονίκης αν δεν είχαμε τον περιφερειακό;

Όχι είπαν και στην τεκμηριωμένη πρόταση της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη να αποσπαστούν τα αρχαία από το σταθμό του μετρό στη Βενιζέλου και να επανατοποθετηθούν, διχάζοντας αναίτια την πόλη, με αποτέλεσμα να καθυστερήσει το έργο που σήμερα που μιλάμε θα ήταν έτοιμο.

Το ξέρω:  το ΝΑΙ στη χώρα μας είναι δύσκολο. Γι΄ αυτό και είναι σημαντικό να πούμε σήμερα ένα ισχυρό ΝΑΙ σε ένα μεγάλο έργο, όπως είναι το flyover, που ξεκινά με πρωθυπουργό και βουλευτή στην Α’ Θεσσαλονίκης τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Και να παραδεχτούμε ότι η έναρξη των εργασιών του που έγινε αυτές τις ημέρες παρά τα προβλήματα στην κυκλοφορία που αρχικά φέρνει κάθε μεγάλο έργο είναι μια καλή είδηση για τη Θεσσαλονίκη. Γιατί είναι ένα έργο που το χρειάζεται η πόλη.

Το flyover είναι ένα έργο ΣΔΙΤ, που φέρνει κοντά το κράτος και την κυβέρνηση με τον ιδιωτικό τομέα. Θα κοστίσει συνολικά 373 εκατομμύρια και θα λειτουργεί χωρίς διόδια. Μαζί με το μετρό της Θεσσαλονίκης, που αναμένεται να λειτουργήσει στο δεύτερο εξάμηνο του 2024, θα αλλάξει τη ζωή της Θεσσαλονίκης. Θα την αλλάξει  προς το καλύτερο.

Γιατί θα ξεμπλοκάρει τον περιφερειακό, που σήμερα είναι κάτι παραπάνω από προβληματικός. Με κυκλοφορία πολύ μεγαλύτερη από αυτή που μπορεί να αντέξει, με μεγάλη επικινδυνότητα και με συνεχή ατυχήματα. Είναι καλό να συνεχιστεί αυτή η κατάσταση; Όχι! Υπάρχει εναλλακτική λύση; Και πάλι όχι! Άρα, ΝΑΙ στο έργο που έχει όλα τα προσόντα να λύσει σε μεγάλο βαθμό τα κυκλοφοριακά προβλήματα της Θεσσαλονίκης.

Όταν θα ολοκληρωθεί θα είναι ένα έργο υπερσύγχρονο, μήκους 13 χιλιομέτρων που θα περιλαμβάνει μια Υπερυψωμένη Ταχεία Λεωφόρο, μήκους 4 χιλιομέτρων, σε συνεχή γέφυρα, 9 ανισόπεδους κόμβους, 10 νέες γέφυρες και 3 νέες σήραγγες. Ένα έργο για το οποίο η πόλη θα είναι υπερήφανη.

Θα είναι όλα καλά και εύκολα μέχρι να ολοκληρωθεί το έργο; Όχι, γιατί τα έργα δημιουργούν ανατροπές, αλλάζουν συνήθειες και ξεβολεύουν. Η κυβέρνηση δηλώνει έτοιμη να τα αντιμετωπίσει όλα αυτά. Με μεγαλύτερη αστυνόμευση στους δρόμους και με την προσοχή στραμμένη καθημερινά στην πορεία του έργου.

 

Χρειάζεται υπομονή, λοιπόν. Και φυσικά εγρήγορση από τη μεριά μας. Έτσι ώστε η Θεσσαλονίκη σε 4 χρόνια, με ένα υπερσύγχρονο μετρό και ένα μοντέρνο flyover να είναι μια πιο ανθρώπινη πόλη. Μια περιοχή, όπου όλοι και κυρίως η νέα γενιά θα θέλει να ζει, να εργάζεται και να μεγαλουργεί.

 

*Η δήλωση δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα “Απογευματινή”.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα